Wednesday, September 8, 2010

Kami Berbuka Puasa Di Highway

Kemarin petang, kerana terlalu letih mama ajak papa berbuka puasa dekat Sabah Chicken Rice. Memandangkan SCR fullhouse sudah time kami sampai, so kami pun belilah dulu air minuman dan sedikit kuih untuk berbuka di bazar ramadhan depan Sabindo.Pusing-pusing bandar Tawau, akhirnya kami 3 beranak pun berbuka puasa di highway. Seronok juga berbuka di sana....ada laut, kapal laut, pete' pete', sampan, angin yang menyamankan dan yang paling best, coz fiyan bebas kesana kemari dengan penuh kegembiraan...sepanjang petang tu, gembira betul Alfiyan ba dengan mulutnya yang sentiasa bercakap (ntah apa ja yang dicakapkannya).
papa & fiyan


mama & fiyan
buka puasa sudah....

posing fiyan...
alhamdulillah, air tebu dan kuih gatas pun cukup sudah bikin kenyang
ikut gaya papanya la ni...
bestnya mama..duduk mcm ni!

Habis berbuka, kami pi solat maghrib dulu dekat masjid depan servay...masih kenyang jugakan.Bergilir2 la dengan papansolat, tiada jaga fiyan kan. Selesai ja solat, kami pun pi lah SCR untuk makan berat pula. Alhamdulillah, tengah makan ada pula kawan abang belanja....fiyan siap kacau budak2 perempuan pula, nda taulah apa bahasanya...bercakap terus atas baby chair dalam SCR tu.

p/s : kejap ja bandar Tawau sunyi, lepas ja berbuka...jalan dekat servey mula sesak..tidak sampai pun 1 jam, servay sudah mula penuh. Inilah kemeriahan menyambut syawal kan...

No comments:

Post a Comment