Wednesday, October 6, 2010

minggu ke 34 sudah....

alhamdulillah, tadi dari pemeriksaan rutin di Klinik Kesihatan Ibu Dan Anak 2, Tawau..bacaan HB naik sikit sudah 11.5 kalau nda silap la. Syukurlah, saya minum jus kurma dan masad (madu, habbatus sauda dan kismis) cafe ja...telan ubat yang diberikan nurse, beli dkt farmasi ka tetap bikin muntah dan sakit kepala..jadi kenalah cari sumber lain untuk naikkan bacaan HB.

tiba2 pula tadi ada pemeriksaan gigi untuk ibu-ibu mengandung, awalnya menyampah juga coz mau cepatkan...sekali masuk ja dgr ceramah pendeknya, syukurlah dapat juga info yang best. Untuk ibu mengandung ada cabut gigi, tampal gigi dan pemeriksaan gigi yang percuma pada setiap hari jumaat (Free ya, kaunter khas untuk ibu hamil ja ya) boleh bawa anak sekali untuk pemeriksaan.

Sebenarnya bgs juga ada pemeriksaan dan penerangan ringkas tu, cumanya tadi lapar betul.. sebelum pi klinik. Sempat singgah dekat cheese cake beli sandwich n air soya ja, pas tu makan time drive...itu yang bikin bad mood tiba2 ada lagi penerangan penjagaan gigi. Tapi kejap ja geram tu...dah masuk dalam bilik tu ok sudah. Dapat ilmu yang bermanfaat lagi..

Tadi kakak nurse tu bilang, kalau belum bersalin lagi datang pada 20hb Okobter ya..(dalam hati, mau bersalinka sudah aku ni...)  alhamdulillah, kepala baby sudah ada kat bawah ( Ya Allah, permudahkanlah aku bersalin..) kaki tiada juga bengkak. Cuma kerap sikit buang air kecil

Setakat ni barang-barang utk bersalin dah siap, cuma belum lagi pack masuk dalam beg...GL sudah siap, spt yang pertama saya pasti sediakan GL 2 salinan.

p/s : Malam ni berazam mau siap2kan la barang-barang masuk dalam beg pas tu simpan dalam keta....

No comments:

Post a Comment