Friday, July 2, 2010

Alfiyan Sakit

Shafakallah untuk anak mama...

Alhamdulillah Alfiyan beransur pulih dari demam, selesema, batuk, sesak nafas (asma) dan cirit-birit.....Sepanjang malam, alfiyan susah tidur, muntah2 dan berak2. Tetapi melaui itulah semua kahak dan penyakit keluar. Saya bagi Alfiyan makan ubat dari hospital dan MADU. Madu dari produk MASAD (madu dan habbatussauda,), PRM...Thanx to Don coz perkenalkan produk ni.

Saya balik kerja kemarin Hari Khamis, alhamdulillah...tiada wheezing keluar dari kerongkong Fiyan, bernafas pun ok juga. Main dan memanjat-manjat lagi... Semalam tidur dengan nyenyaknya bersama mama dan papa! bangun untuk minta nana'(susu) ja..

Madu dan air suam adalah penawar bagi penyakit asthma'..so, kalau kalau kita dapati sedari kecil anak kita mempunyai penyakit ini, berusahalah untuk mencari penawar yang sesuai.

Setiap penyakit itu pasti ada ubatnya, yang penting BERUSAHA DAN BERSABAR!


hehehe.....hensemkan fiyan dari papa. Tapi ini spek mama, mama beli di fanika dengan aunty Sute


anak mama main dengan lori yang papa belikan di kedai cina batu 3

anak mama ketika main-main dengan pakcik afisnya

p/s : Mama dan papa sayangkan Alfiyan

4 comments:

  1. ciannya fiyan... hrp2 fiyan lekas sembuh.. akak bg madu apa kt fiyan?

    ReplyDelete
  2. kakak bg madu, produk MASAD (madu dan habbatussauda')...biasanya kalau dulu-dulu mira, sampai 5 hari dia sakit..fiyan ada asma'. Tapi mkn madu ni, 2 hari ja ok sudah, kahaknya keluar melalui muntah dan berak. kakak amalkan dari lps dia asma teruk time bulan april tu...

    ReplyDelete
  3. Salam kak.. Betul tu pakai madu, anak kakakku dulu pun ada asma. Sekali dikasi makan madu, alhamdulillah, sihat sudah, tiada lagi asma durang sampai sekarang.

    ReplyDelete
  4. kakak baca dalam perubatan rasullulah
    shera..ubat asma adalah air suam dan madu ja

    ReplyDelete